zondag 8 juli 2012

Het doorpitten kan beginnen !

Ik had nog geen achtergrondstof voor mijn grijze blokjesquilt. Gisteren ben ik geslaagd. Het is een heel mooi stofje geworden. Het lijkt wel een sterrenhemel. Heel toepasselijk, want als deze grote quilt klaar is, mag hij op bed. De grijze ondergrond is wat gewolkt. Het is niet goed te zien op de foto, maar de donkergrijze blokjes in de quilt zijn ook gewolkt.


Eerst de sterrenstof wassen en drogen. Dat kon me niet snel genoeg gaan. Het laatste stukje heb ik dan ook droog gestreken. De stof moest toch gestreken worden..... dus als het nog een beetje vochtig is, maakt niet uit. Toch?  Alles bij de hand en het quilten kan beginnen. Ik was even vergeten dat het naaldje wel heel errug klein is en vaker dan bij het patchen ongewenst in mijn vingers prikt.


Maar als ik een stukje gedaan heb, wordt ik helemaal blij. Ik kan niet wachten tot hij helemaal klaar is en ik er lekker onder kan kruipen.  


Ik quilt met een lichtgrijze draad om het de grijze stukjes heen, dan komt het molentje mooi uit.

Het is op dit moment druilerig en koud weer. Perfect weer om met een warme quilt op schoot te zitten. Kopje koffie en een chocolaatje erbij....

Geen opmerkingen: