zondag 5 oktober 2014

Even afstoffen ...

Heerlijk als een quilttop na een jaar heel veel lapjes aan elkaar zetten,
eindelijk klaar is.

Dus nu mijn sudoko-top klaar is, 
heb ik mijn rood-witte diamantjes weer opgepakt.


Ik moest wel eerst de doos met lappen en de map met patronen
onder het stof vandaan halen. 
Daarna heb ik 2 leuke diamantjes uitgezocht,
wel goed kijken dat ik ze nog niet gemaakt had.


Ai, was even vergeten wat een ieniemini kleine stukjes het ook al weer zijn.
Ik heb 2 diamantjes overgenomen op freezer papier.
Dat werkt makkelijker dan van elke stukje een malletje maken.
Zoals je op de foto kunt zien, voor de kleine vliegende ganzen,
is het echt niet te doen om een malletje te maken.


Het eerste diamantje is klaar.
Ik hoop de tweede volgend weekend klaar te hebben.
Als ik het tempo van 1 diamantje per week kan volhouden,
is de top hopelijk eind van dit jaar af. 

Zie je het kleine blauwe dopje met zwarte stip op de foto?
Dat is een heel klein speldenkussentje, gemaakt in een vingerhoed.
Gekregen van mijn oudste zus. 
Als ik op de bank zit, kan ik em met een koortje om mijn hals hangen.
Dan kan ik tussentijds mijn naald er in kwijt.
Dat is beter dan in mijn trui, waar ik em eerste parkeerde.
En de nodige prikken in mijn lijf opleverde.

Hier staat het speldenkussentje op een magneet, valt ie niet om.
Voor het maken van de diamantjes zit ik aan tafel,
anders raak ik die kleine stukjes kwijt. 

Grtjes Ingrid 

Geen opmerkingen: