zondag 19 augustus 2012

Quiltclubje

Gisteren was weer ons maandelijks quiltclubjedag in Earnewâld
heerlijk buiten met een patchworkwerkje op schoot
het is mij gelukt om een mooie Jane Austen diamantje te maken
moest wel tussendoor achten mijn weggewaaide stukjes aan....

en ik heb geoefend met een appelklokhuisjes
misschien wordt dat wel een winterproject-quilt


ik dacht dat ronde vormen rond een kartonnetjes best lastig in elkaar te zetten is,
maar dat viel reuze mee
ik ga het malletje goed bewaren en zeker gebruiken!

Tijdens het clubje leren we veel
van onze lesgeefsters die enthousiast van alles vertellen en uitleggen
maar ook van de medequiltclub-leden

zo zat iemand met een kussen op schoot waarop zij haar stofjes voor de blokjes had geprikt
wat een goed idee
daar was ik nog niet op gekomen



dus vanochtend direct het idee overgenomen
een kussen opgezocht
stukjes van een diamantje op het kussen geprikt
een patchen maar......


dat werkt fijn, spullen direct bij de hand en de kleine stofjes waaien niet meer weg
daar word ik helemaal blij van
al snel is een half blokje klaar
en net voor de koffie 
(het is vroeg in de ochtend vandaag nog lekker koel buiten)
is er alweer een blokje klaar


moest wel een paar keer mijn speldenkussen van de vloer halen...
daar moet ik dus nog wat op verzinnen


Maak van elke dag een feestje!
grtjes Ingrid 


Geen opmerkingen: