woensdag 1 augustus 2012

Klein maar fijn...

Ik heb een lade vol met afgemaakte borduursels
die -soms al jaren- wachten tot er iets leuks van gemaakt worden
een oud rood-wit merklapje op een markt gekocht voor een paar euro
een konijntje met een bosje bloemen
een round robbin rozenmerklapje
een vlindertje..

daar kan ik wel wat mee
een geurzakje
maar wat gebruik ik als vulling?


een buurvrouw bracht me op dit idee
zij kwam langs en zei dat het huis zo lekker rook
ik had niets speciaals gedaan
alleen de was opgehangen
dat rook inderdaad heel lekker

dus waarom dure chemische luchtjes kopen?
een wit lapje tot een zakje naaien
een flinke lepel waspoeder er in


en zie daar...
een geurzakje gevuld met een heerlijk luchtje
koortje gedraaid van een stukje bijpassend borduurgaren
deze mag in de hal
iedere keer als er iemand langs loopt, verspreidt het een heerlijke geur


en is na een paar weken het luchtje wat minder geworden...
kan het binnenzakje zo de wasmachine in
en kan er een nieuwe lepel wasmiddel in

leuk om een paar zakjes aan de trap te hangen
kost niets..

Maak van elke dag een feestje!
grtjes Ingrid 

Geen opmerkingen: