maandag 16 juli 2018

Strijken?

Afgelopen week heb ik niet veel aan handwerken gedaan.
Wel heb ik een schattig ontwerpje van Cathy (Hands on Design)
 voor De Handwerkboetiek afgemaakt. 


Ik weet nog niet hoe ik em ga afwerken.
Een quilthangertje voor de deur van mijn handwerkkamertje?
Of een speldenkussentje?
Daar ga ik nog een nachte over slapen.

Nu ga ik weer fanatiek verder met mijn dronkenmanspad-blokjes.
Na elk genaaid naadje, strijk ik.
Dus als een blokje vierkant is, strijk ik.
Als ik 4 blokjes aan elkaar zet, strijk ik.
Als ik die fourpatch-blokjes aan elkaar zet, strijk ik.


Dat doe ik niet alleen om prachtige hoekjes te krijgen...


maar, als de top helemaal in elkaar zit, 
is het makkelijk om het (weer) te strijken.
Dan komt het grafische patroon mooi tot zijn recht.

Grtn Ingrid 

ps: quiltblokjes strijk ik met plezier, kleding strijken stel ik zo lang mogelijk uit!

Geen opmerkingen: