vrijdag 23 september 2016

Uithuilen en opnieuw beginnen...

Alle witte diamantjes zijn gequilt.

Nu de rand nog. 

Ik heb de diamantjes even op de grond gelegd om te kijken:
moet er een blauwe bies omheen? Of niet?
Denk het niet.

De rode rand is ongeveer 10 - 15 cm breed op zijn mooist.


Ik had al een patroontje uitgewerkt.

Maar helaas:er zitten grote plooien in de randstof. 


Zo lelijk. Dus quilt aan de kant gegooid. 

Tja daar ligt ie dan. Ik heb er jaren (!) aan gewerkt en nu kan ik niet verder.
Mensen die mij kennen, weten: Ik haal niet uit! 

Maar ja, wat moet ik nu? De quilt met plooien laten liggen??

Dus grommend de rand los getornd.
De randstof gestreken.
En er deze keer met de machine weer aangezet.
Er zaten zulke grote plooien in, dat ik wel 5 cm overhield.

Maar nu ligt de randstof glad en kan ik em quilten.


Nog even doorzetten dus. Ik ben er bijna :-)

grtjes Ingrid

1 opmerking:

Drentse Dame zei

Kom op, nog even doorzetten! Ik kom over een paar dagen wel even langs om je een hart onder de riem te steken. Want hij is echt prachtig! Jammer dat hij qua kleur niet past bij de logeerkamer ;-)