maandag 28 maart 2016

Eindelijk weer eens de rood/witte diamantjes opgepakt

Sinds mijn verhuizing 
bleven de diamantjes maar lonken.
Ze zaten in een grote plastic tas,
samen met de tussenvulling
en een dekbedovertrek voor de achterkant.

Dit weekend heb ik de tas maar eens uitgepakt.
Het dekbedovertrek had leuke blauwe stoffen knoopjes.
Die laat ik nog even zitten.
Misschien gebruik is ze nog wel voor de quilt.


Na een middagje op de vloer,
wastie helemaal geregen.
Pfff wat een karwei !


Nu zit de quilt in de ring
en heb ik de eerste quilt steekjes gezet.


Het middelste blok heb ik met een raster gequilt.


Ik heb geen vast plan voor het quilten,
dat bedenk ik wel als ik aan een blokje toe ben.
Het ene blokje vraagt wat meer quiltwerk dan het andere.

Voor de effen witte blokjes heb ik nog geen idee,
dus eerst de rood/witte blokjes,
de rest komt wel.

Ik was even vergeten hoe fijn het is om een quilt te kunnen doorpitten.

Helaas blijven de antique blokjes nu even liggen.

Grtjes Ingrid

1 opmerking:

Sjoukje zei

Wat leuk! En wat goed dat je deze oppakt! En stiekem ben ik best een beetje jaloers dat jij wat door te quilten hebt!