zondag 15 december 2013

Quilt weekend

Gisteren ben ik een middagje naar de leukste quiltwinkel  in Friesland geweest
Het quiltkabinet had een demonstratie van atarashii.
Het zag er op het plaatje ongelooflijk ingewikkeld uit.

Je maakt tegelijk de voor- en achterkant,met vulling er tussen.
De stofjes kun je eindeloos combineren.
De donkerrode stofjes op de hoeken, vormen met 4 blokjes een sterretje.


Na een korte instructie konden we aan de slag.
(dankjewel Ami)
Onder het genot van een kopje koffie en wat lekkers,
gezellig kletsen met medequiltsters,
zat na een uurtje of twee een eerste blokje (van vier) in elkaar.
De overige drie kunnen we thuis afmaken.

Deze zondagmiddag ben ik op de bank gekropen
met mijn bloemetjesquilt.
Je ziet op de foto hieronder de achterkant.


Ik heb em (behalve de buitenste rand bloemen) gequilt in rechte banen.
Daar komen nu nog banen dwars op, om samen een ruitvorm te creëren,
Dan kan ik aan de afwerking van de rand beginnen.
Het schiet al lekker op .
Misschien dat het zelfs lukt om em in januari af te krijgen.

grtjes Ingrid 


Geen opmerkingen: