vrijdag 8 september 2017

Inspiratie

Ik woon nu anderhalf jaar in mijn nieuwbouwwoning. 

Al anderhalf jaar kijk ik naar een grote lege muur boven mijn bank.


Ik heb al van alles bedacht voor aan de muur:
- een muurschildering, maar wat?
- een quilt, maar wat?
- een kunstwerk, maar wat?
- behang met een patroon, maar wat?

Mijn familie werd helemaal gek van mij. 

En toen - zo'n 3 weken geleden- rond 03.00 uur in de nacht van donderdag op vrijdag
werd ik wakker om dat ik naar de wc moest. 
Weer slaapdronken in bed, was het "pling" !!
Ik was klaar wakker, ben op zoek gegaan naar potlood en papier
en ben gaan tekenen en rekenen.

Alles viel op zijn plek:
Een Hongaarse kunstenaar genaamd Vasalery
en
de kleuren van mijn vloerkleed
en
miniatuur quilt tentoonstelling 2018 met thema: bubbles
en
Ami die harde vulling voor rondjes gebruikt tijdens onze laatste quiltsoos :-)

Het wordt niet 1, maar het worden 3 ronde quilts aan de muur.
In de kleuren roze en mintgroen opdonkergrijs,



Met zuslief heb ik vorige week zaterdag in Gieten stofjes uitgezocht. 
Ik kon niet wachten om aan de slag te gaan.


Hierboven is een foto van de overleden kunstenaar Vasalery, naast mijn quilt in wording.

Hieronder het zwart-wit papieren kunstwerk naast mijn quilt in wording.


Oh, wat mooi! (al zeg ik het zelf:-))

Grtjes Ingrid 

1 opmerking:

Sjoukje zei

Wat mooi hoe inspiratie op die onverwachte momenten komt! Ik kom graag eens kijken naar je vorderingen!