woensdag 26 oktober 2016

Herfstblokje

Afgelopen zaterdagmiddag had ik een huis vol quiltdames. 
Wat was dat gezellig. 
Heerlijk zo'n middag.

Maar als je visite hebt, komt er vaak niet zo veel van quilten.

Toch is  het mij gelukt om malletjes te tekenen voor een nieuw blokje
voor mijn witte quilt


Een malletje voor deze 2 paddenstoeljes. 


Ik maak ze op de "Ted-manier". 
Dat wil zeggen: Eerst maak je de hele applicatie.
Daarna naai je het geheel op de achtergrond. 
In plaats van stukje voor stukje op de achtergrond te naaien.



Het zijn mooie blokjes geworden,
als zit het steeltje van het linker paddenstoeltje een beetje veel scheef ;-)

Ik ben nog op zoek naar een mooi patroon voor een herfstquilt.
Misschien paddenstoelen?????

Een volgend blokje voor de witte quilt ligt alweer klaar. 


Zo schiet het lekker op. 
Wie weet nog een quilt klaar dit jaar??

Grtjes Ingrid

Geen opmerkingen: