maandag 4 mei 2015

Turbo Quilten

Het is ontzettend leuk om een quilt af te hebben.

Dus ik kon bijna niet wachten tot ik zaterdagmiddag een achtergrondstofje
voor mijn kleine tulpquiltje kon halen. 
Eerst de huishoudelijke klusje aan de kant,
boodschappen gedaan,
en toen op weg naar het leukste quiltwinkeltje van het land.(klik)

Daar had ik al snel een achtergrondstofje uitgezoch.
Ik heb tegelijk nog wat roomkleurig quiltgaren
en quiltnaaldjes meegenomen.

Nog dezelfde avond ben ik als een speer aan de gang gegaan.

Eerst de horizontale strepen voor het quiltwerk rond het tulpje getekend,
daarna de drie lagen aan elkaar geregen,
en al bijna 1/3 van de quiltsteekjes gezet.

Zondag ochtend verder gegaan met de quiltsteekjes.
Ondertussen lekkere cupcakes gebakken en bij familie rond gedeeld.
Tja, het recept was voor 12 stuks,
en 12 cupcakes is mij net een beetje te veel ;-)

Zondagavond de laatste quiltsteekjes gezet.
En om 9 uur zat ik achter de naaimachine om 
het biesje aan te zetten. 

Vanochtend ben ik op mijn vrije dag extra vroeg opgestaan
en heb ik de biesjes vastgezet.
Het quiltje was voor de koffie klaar!

Toen heb ik em snel door een lauwwarm sopje gehaald.
Gelukkig gingen de blauwe strepen er snel uit.


Het was echt super quilt-droog-weer.
Het waaide behoorlijk en de zon had zich verstopt achter de wolken.

Na een paar uurtjes kon mijn quiltje op zijn plaats gehangen worden:


In de hal, bij mijn geborduurde theepotjes. 


Pas toen het quiltje aan de waslijn hing, viel mij op 
dat de rechterkant niet helemaal recht is.
Er zit een beetje bochel in...

Ik ben er ontzettend bij mee!

Grtjes Ingrid

Geen opmerkingen: