maandag 26 januari 2015

Van alles een beetje..

Afgelopen zaterdag was onze eerste quiltbee-clubje van dit kalenderjaar.
Elke maand 1 blok is het tempo dat wij aanhouden.
Het is mij gelukt om twee blokken van de Antique Wedding Sampler te maken.
(Heb ik wel 2 maanden de tijd voor gehad)


Het blok hierboven was relatief eenvoudig. 
En errug leuk om te maken.
De foto doet het blok geen recht. 
Tja, dat gebeurt als er bij lamplicht een foto wordt gemaakt.


Het blok hierboven is eigenlijk nog niet helemaal klaar.
Er moeten nog bloemetjes gemaakt worden
in de witte vierkantjes in het midden.
Een heel karwei, dus ik denk dat ik het zo maar laat.
Dan past dit blok goed bij de rest :-)

En....
Eindelijk, hij is helemaal af:


Mijn Japanse sudoko quilt af.
Hier even voor een sfeerplaatje over de waslijn in de tuin gehangen.
Helemaal met de hand gedaan en ik ben er trots op.
Zeker op de werkelijk perfecte hoekjes van de bies!

Dit jaar staat in het teken van afmaken.
Ik heb een paar quiltprojecten onder handen die ik af wil maken.
Een daarvan is mijn Quilted Diamonds.
Daar ben ik zo onderhand wel 3 jaar mee bezig,
maar het einde komt in zicht.


Ik heb 2 randen van 1 hoek aan elkaar gezet.
Er moeten nog 5 diamantjes gemaakt worden.
Een half jaar geleden waren dat er nog 7,
dus het schiet al lekker op. ;-)
Als ik elke week een uurtje of 2 vrij maak
voor mijn diamantjes...
moet het lukken om de top deze zomer af te krijgen.
Hoop ik....

Grtjes Ingrid

2 opmerkingen:

Sjoukje zei

Grote plannen! Het gaat je vast lukken, jij krijgt heel veel voor elkaar. Wat was het zaterdag weer leuk, he! Gezellig zo met ons cluppie. Succes met blok 5 en tot over een paar weken weer!

Marle zei

Hej Ingrid,
your Japanse Sudoku Quilt is so beautiful. Great work! The diamonds will be pretty too.
Greetings from Germany
Marle