zondag 17 augustus 2014

Hij is af !!

Nee, niet de sudoko quilt..
maar mijn Japanse-workshop-naaitasje.

Het was een hele reis. 
Een paar maanden geleden heb ik in Rijswijk een workshop gevolgd,
om een heel leuk naaitasje te maken. 
Ik was al een eind gekomen, 
maar toen lag het stil.


Een paar dagen geleden heb ik em weer te voorschijn gehaald. 
Ik was niet blij met de applicatie,
dus de stofjes er weer afgehaald en 
geprobeerd de tekening uit de stof te krijgen. 

Dat is niet gelukt,
dus maar nieuwe stofjes gepakt. 
Van internet een leuk plaatje van een kat gevonden:


en van wolvilt deze snoezige en o zo ondeugend ogende katjes gemaakt. 

Istie niet schatting?
Twee boefjes, samen vlinders vangen :-)


Al snel had ik alle onderdelen klaar.
Nu kon het geheel in elkaar. 

Maar... hoe moest dat ook alweer?
Van het patroon werd ik niet veel wijzer,
het is in het Japans


Maar na heel wat uurtjes ploeteren,
is het gelukt:


En hij is prachtig,
ik heb em al een beetje ingericht:


Wel jammer van de bobbel die je hierboven ziet.
Dat komt doordat ik voor de bodem
vier lagen stof en twee lagen vulling aan elkaar moest zetten. 
Dat doe ik een volgende keer anders.


Enne, ook het vierde sudoko-blokje is af.
En 1 zijde van de rand zit in elkaar. 


Tot nu toe zit ik goed op schema.
Nog 5 weken en 5 blokken te gaan. 

Grtjes Ingrid 

Geen opmerkingen: