zaterdag 26 oktober 2013

Mooie kroontjes.

Afgelopen weekend ben ik met mijn zussen een dagje naar Veldhoven geweest.
We hebben de meest prachtige quilts gezien
en hele leuke standjes bezocht.
Waar ze veel te leuke lapjes en hebbedingetjes te koop aanboden.


Ik heb o.a. een setje Japans geweven stofjes gekocht.
Twee blauwe klosjesglitter garen van m'n zus gekregen,
die ga ik gebruiken om mijn kerstquiltje door te pitten

Met al die mooie materialen, moet ik natuurlijk direct aan de slag.


Dus op een doordeweekse avond,
het Merklap Motievenboek van A. Meulenbelt
erbij gepakt en twee mooie kroontjes uitgezocht.


Het rolletje garen (ziet niet op een klosje)
is fil dentelle au chinoise,
een katoenen draad die je vanuit het midden uit het rolletje trekt
het borduurt heel fijn,
maar omdat het klein is opgerold, krult het wel wat.

Knoopjes er op en een labeltje dat zegt:
"made with love"
maakt het helemaal af.


Voor de achterkant een prachtig stofje met vogeltjes.

Groetjes Ingrid 



Geen opmerkingen: